Elképzelések I. - Adaptív útvonal ajánlás

2001-11-10

A fejlesztés hajnalán egyáltalán nem foglalkoztatott a dolog üzleti oldala. Ez egyszerűen csak így alakult, mert vannak néhányan akik a digitális térképet, a hordozhatóságot, esetleg magát a szoftvert értékesnek és hasznosnak tartják. Mi magunk is szeretnénk hinni, hogy a szoftver értékes, ezért a hagyományos felhasználóorientált funkciókon kívül rengeteg egyéb új technológiát is kidolgozunk. Az alábbiakban a közeljövőben megvalósítandó terveinkről tudhat meg többet.

Adaptív útvonal ajánlás-ADP (Adaptive Direction Proposal).

Az AeroMap navigációs és használati alapelvei szerint megpróbáljuk a rendszert olyanná tenni, hogy az minél kevesebb felhasználói interakciót kívánjon. Egyszerűen fogalmazva a rendszert találja ki, hogy mit szeretnénk. Ehhez egyébként meglepően sok információ áll rendelkezésre, amelyeket a szoftver a folyamatos használat során gyűjthet össze. Az ADP során az alapelv a következő: megjegyezzük, hogy a felhasználó hol, mikor és merre kanyarodott. Ezt egy intelligens kanyar detektor végzi, amely a sebességváltozásból és az elfordulás szögéből megállapít egy jellemző fordulópontot. A fordulóponthoz különböző leíró információkat kapcsolunk, amelyek segítenek a későbbi útvonal ajánlásban. A kanyarodás jellemző irányának eltárolásával például statisztikai úton megjósolható, hogy a vezető egy adott ponton merre fog kanyarodni. Ha megvizsgáljuk vezetési szokásainkat, akkor elismerhetjük, hogy néhány kivételtől eltekintve jellemzően ugyan azokon a "bevált" útvonalakon autózunk. A rendszer éppen erre épít. megtanulja útvonalainkat és később előre jelzi a szükséges tevékenységeket. Ez a filozófia akkor válik igazán érdekessé ha a csomóponthoz eltároljuk végcélunkat is. Ha a vezetés elején néhány másodpercet rászánunk arra, hogy a rendszerrel közöljük uticélunkat (például: NAGYI), a rendszer ezt az információt is rögzíti. Később ha "NAGYI"-hoz megyünk, akkor a csomópontok közül a rendszer ki tudja válogatni azokat, amelyek elvezetnek bennünket a kívánt célig. Mivel a kijelölt célt elvben sok felől megközelíthetjük, a rendszer folyamatosan egyre tágabb keretek között tud megfelelő javaslatokkal ellátni bennünket.

Forgalom elemzés.

Az ADP adatgyűjtési mechanizmusa segítségével következtetéseket lehet levonni egy útvonal terheltségéről egy adott időpontra vonatkoztatva. A megfelelő adatok tárolásával az AeroMap folyamatosan megtanulja a forgalom sűrűségét (például menetidő, átlagsebesség vagy menetdinamikai jellemzők alapján) és útvonal ajánláskor ezeket automatikusan figyelembe veheti.


AeroMap tesztelés Android-on

Kapcsolodó oldalak

2003-04-14

AeroMap fejlesztések...

AeroMap fejlesztések...

Az AeroMap egyik következő lehetséges fejlesztési irányvonala a jelenlegi grafikai alrszer tökéletesítése... Tovább...

 

2001-11-11

Várható fejlesztések

Amint említettük már, van néhány funkció amelyet nem sikerült elkészítenünk. Megyőződésünk, hogy az alábbi... Tovább...

 

2001-11-10

Elképzelések II. - Automatikus térkép generálás

Elképzelések II. - Automatikus térkép generálás

Amennyiben a rendszer sikeresen vizsgázik, úgy elképzelhető, hogy ezt a funkciót is elérhetővé tesszük az... Tovább...

 

2001-11-10

Elképzelések III. - On-Line adatok

Elképzelések III. - On-Line adatok

Az On-Line adatokkal kapcsolatos fejlesztések nagyon nagy technológia spektrumot fognak át, mert a teljes... Tovább...

 

2001-09-14

Fejlesztés történelem II.

Fejlesztés történelem II.

Másfél évvel ezelőtt még újnak számított a Windows CE operációs rendszert programozni, így azt is meg kellett... Tovább...

 

2001-09-13

Fejlesztés történelem

Az AeroMap szoftver fejlesztése 1999. novemberében indult, azzal a szándékkal, hogy létrejön egy olyan... Tovább...

 
Copyright © 1999-2015, NAVISYS Kft. Minden jog fenntartva. | Oldaltérkép | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat | Twitter | Facebook | Az oldal RSS Feedje